Yöneticinin Kararlarına Karşı Dava Açılabilir Mi?

Av. Ceren YANIK > Makaleler > Yöneticinin Kararlarına Karşı Dava Açılabilir Mi?
  • Yöneticinin Kararlarına Karşı Dava Açılabilir Mi?

• Ağustos 12, 2024
Yöneticinin Kararlarına Karşı Dava Açılabilir Mi?

634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu madde 34’e göre kat malikleri, ana gayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye (Yönetici), kurula da (Yönetim kurulu) denir.

Yönetici, kat maliklerine karşı aynen vekil gibi sorumludur.

Yönetici gerek kanunun ve gerekse de yönetim planının kendisine yüklemiş olduğu görevleri yerine getirir. Bu görevleri yerine getirirken haliyle kararlar alacaktır. Ancak bu kararlar Kat Mülkiyeti Kanunu emredici hükümlerine aykırı olamaz.

Kat malikinin, yöneticinin kararlarına karşı doğrudan iptal davası açma hakkı yoktur.

Kat Mülkiyeti Yasasının 33. maddesinin 3. fıkrası uyarınca, ana taşınmazın kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında ya da kat malikleri ile yönetici veya denetçiler arasında yahut denetçilerle yönetici arasında çıkan anlaşmazlıkların çözüm yeri öncelikle kat malikleri kuruludur. Yönetici, kat malikleri iradesi yerine geçerek bir karar alamaz. Buna göre apartman yönetimi ile uyuşmazlığa düşen kat malikinin, öncelikle kat malikleri kuruluna başvurmadan dava açma hakkı yoktur.

Kat maliki öncelikle konuyu kat malikleri kurulunun önüne getirmelidir. Kat maliki, yönetim kurulu kararlarının iptali istemiyle doğrudan mahkemeye başvurulamaz. Yönetim kurulu kararına karşı çıkan kat maliki önce kat malikleri genel kuruluna başvurmalı, genel kurulca alınan karara karşı gerekiyorsa dava açmalıdır.

Bu Dava Kime Karşı Açılmalıdır?

Kat malikleri kurulunda uyuşmazlığa çözüm bulunmadığı için konu yargı önüne getirilmesi zorunludur. Kat malikleri kurulu kararlarının iptaline ilişkin davalar KMY’nin 38. Maddesi hükmü uyarınca kat maliklerini temsilen yöneticiye husumet yönetilmesi suretiyle açılabilir.