Kira Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Nedir?

Av. Ceren YANIK > Makaleler > Kira Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Nedir?
  • Kira Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Nedir?

• Nisan 16, 2023
Kira Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Nedir?

Son yıllarda artan kira bedelleri, beraberinde kiracı-ev sahipleri arasında hukuki sorunları da doğurdu. Yükselen kiralar ev sahibiyle kiracıyı birbirine düşürmüş, mahkemeler kiracı ve ev sahiplerinden kaynaklanan davalarla doludur. Son zamanlarda kira uyuşmazlıklarında artış dava sayılarını da artırdı. Kira davalarındaki ciddi artışın önüne geçmek için yeni düzenlemeyle kira uyuşmazlıklarında arabuluculuk müessesesi getirilmiştir.

Kira uyuşmazlıkların artışı nedeniyle kiracı ev sahibi anlaşmazlıklarında yeni dönem başladı. Kira ilişkisinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması şartı aranacak. Kira uyuşmazlıklarında arabuluculuk, kiracı ve ev sahibi arasındaki anlaşmazlıkların çözümü için kullanılan alternatif bir uyuşmazlık çözüm yöntemidir.

Kiracı ve ev sahibi arasındaki  bir uyuşmazlık durumunda arabuluculuk, tarafların anlaşmazlıklarını çözmelerine ve uzlaşmaya varmalarına yardımcı olmaktadır. Arabuluculuk yardımıyla kısa sürede kira uyuşmazlıkları çözüme kavuşturulabilecektir.Kira davaları için artık yeni bir dönem başlıyor. Dava açılmadan önce arabuluculuğa başvuru zorunlu dava şartı düzenlemesi geliyor. Yeni düzenleme ile birçok anlaşmazlık çok daha kolay çözümlenecektir. Kira uyuşmazlıklarında mahkemeden önce arabulucuya gidilecek.

7445 sayılı kanunla 6325 sayılı Arabuluculuk Kanunu’na eklenen 18/B maddesine göre; Kira ilişkisinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda uyuşmazlıkların 01.09.2023 tarihinden itibaren arabuluculuk dava şartı olarak düzenlenmiştir. Kira uyuşmazlıklarında 1 Eylül 2023 itibarıyla dava açılmadan önce arabulucuya başvurulmuş olması şartı aranacaktır. Kira hukukunda arabuluculuk, kiracı ve kiraya verenlerin mağduriyetlerinin giderilmesinde hızlı ve etkili bir yöntemdir ve taraflar arasında dostane bir çözüm sağlar. Bu nedenle, kira hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıklarını çözmek için arabuluculuk hizmetlerinden yararlanmaları önerilir.

Hukuk Büromuz, Kira Hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıkların arabuluculuk sürecinde hizmet vermektedir.

Daha detaylı bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz